MEDYA

Yeni CR-V 1.6 Lt. Dizel

SINIF BAŞKANLIĞINA ADAY...

Honda markası kullanıcıları içinde çok özel bir yere sahiptir. Çevrenize bir bakın, 90’lı yıllarda Honda markası ile bir şekilde yolu kesişmiş ve o tarihten beri hep Honda kullanan kişiler muhakkak göreceksinizdir. Peki nedir Honda markasını bu kadar vazgeçilmez kılan?

Bence ilk nokta Japon mühendisliğinin temel felsefesi olan sorunsuzluk! Honda marka araçlar, tabiri caizse yağını, suyunu eksik etmezseniz sizi kolay kolay yolda bırakmaz. Bununla birlikte marka asla maceracı bir tutum sergilemez. Bazı markalar büyük bir coşku ile X motorunu çıkarttık, Y şanzımanı ile donattık şeklinde birbiri ardına yeni lansmanlar yaparlar. Çoğu ürünün denemeleri piyasada kullanıcılar tarafından yapılır. Eğer o model piyasa tarafından tutulmazsa, birkaç ay sonra yollarda göremez olursunuz. Bu durumda mağdur olanlar, o tarihte o aracı almış olan kullanıcılar olur. Honda markasında durum daha farklıdır. Tüketicinin başını ağrıtma ihtimali olan ürünlere alt yapısını tam oturtmadan asla girmez. Çoğu kimsenin eleştirisine rağmen Honda, küçük hacimli dizel motorları bu yıl ailesine katmaya başladı. Benim hatta eminim sizler için de en büyük merak konusu; Honda’nın yeni 1.6 litrelik dizel motoru ve haliyle bu motorun sunulduğu araçları. İlk olarak Civic HB’de bu dizel motor ile tanıştık. Lansmanının hemen ardından dergimiz yazarlarından Ebru Hanım, geçtiğimiz yıl (2013) bu aracı sizler için test etmişti. Herkes Civic HB’den sonra, Jazz ya da Civic Sedan’da bu tarz bir motor beklerken, CR-V’nin dizelinin geleceği haberi duyuldu. Haberi alan çoğu kişi en az benim kadar meraklanmış ve heyecanlanmıştır. Çünkü bu segmentte CR-V’nin tüm rakipleri ya 1.6-1.8 litre benzinli motor ile ya da 2.0 litre dizel motor ile satılmakta. Hal böyle olunca düşük hacimli bu dizel motoru ile CR-V, kendi sınıfındaki en iyi kombinasyonu sunuyor. Bakalım bu sayede sınıf başkanlığını ele geçirebilecek mi?

Karlı ve yağmurlu bir hafta yaşıyordu İstanbul... Yoğun trafiği aşıp, Ayışığı Honda’ya, test aracımızı teslim almak üzere ulaşıyorum. Karşımda "Passion Red Pearl" olarak isimlendirilmiş kırmızı renkli test aracını buluyorum. Genelde bu tarz araçlarda siyah renk tercih etsem de, bana göre CR- V’ye en çok yakışan renk bu kırmızı olmuş. Bu yeni kasası ile CR-V, seleflerine kıyasla çok daha sportif ve cesur tasarım çizgilerine sahip. Hatta herkes benimle aynı fikirde olacaktır, kendi segmentinin en dinamik ve genç görünen aracı. Hem heybetli hem de sportif görünen CR-V’nin ön kısmında koyu renk farları, büyük ızgarası ve led aydınlatmaları ile dikkat çekiyor. Araca yandan baktığınızda, arkaya doğru yükselen tasarım profilinin ve tercih edilen alaşım jantların, sportif görünüme olan katkısını görüyoruz. Bununla birlikte, cam kenarlarında kullanılan krom çıtalar ve koyu renk arka camlar, aracın şıklığına şıklık katıyor. Arka kısımda, bir CR-V klasiği olan tavana kadar uzanan stop grubu ile karşılaşıyoruz. Aracın arka kısmında da yine sportif çizgiler hakim.

Dış tasarımdaki dinamik çizgiler içeride de devam ediyor. Aracın iç mekanı gayet ferah tasarlanmış. Her şeyden önce yaklaşık 90 derece açılan kapılar sayesinde araca binmek çok kolay. Zaten kapıların bu şekilde açılması ilk başta içerideki ferahlık hissini artırıyor. Aracın kokpitinde, çoğu rakibinindeki düğme kumanda kalabalıklığının aksine çok yalın bir yerleşim tercih edilmiş. Bu yalınlık, ergonomi ile birleşiyor. Bu sayede, her şey tam elinizin altında ve kullanımı çok kolay. Müzik sisteminin iri düğmeleri özellikle sürüş esnasında erişim kolaylığı sağlıyor. Vites topuzunun konumlandırıldığı yer de çok başarılı.

Direksiyon ile vites topuzunun arasındaki mesafe tam bir karış. Ele iyi oturan direksiyon simidi üzerindeki kumandalar kullanışlı. Araca dair tüm bilgilere orta konsolun üstünde konumlandırılan "Çok Amaçlı Bilgi Ekranı (I-MID)"den ulaşabiliyorsunuz. 5 inç’lik bu renkli ekranın takibi ve kullanımı çok kolay. Bununla birlikte geri manevralarda açılan geri görüş kamerasını da yine bu ekrandan takip edebiliyorsunuz. Aracın iç mekanında sunulan irili, ufaklı gözler - cepler sayesinde, günlük hayatta ıvır zıvır olarak tabir ettiğiniz tüm eşyaları ayak altından alabiliyorsunuz. Gerek ergonomi gerekse de tasarım olarak çok beğendiğim aracın iç mekanında eleştirebileceğim tek nokta kullanılan plastik malzemelerin kalitesi olacak. Japon araçlarının geneline bakıldığında normal karşılanabilecek bu malzeme, Avrupa’lı rakipleriyle kıyaslandığında daha basit kalıyor.

Araçta ne önde ne de arkada diz ya da baş mesafesi açısından herhangi bir problem yaşanmıyor. CR-V’de de, bir Honda klasiği olan düz arka zemin alkışları topluyor. Şaft tünelinin olmaması, arka koltukta üç yetişkin yolcunun keyifle seyahat etmesine olanak sağlıyor. Araçta tercih edilen koltukların minder yumuşaklıkları optimum seviyede. Ayrıca, elegance paketinde sunulan deri-alcantra karışımı koltuklar gayet kaliteli. Araçta sürüş esnasında herhangi bir görüş problemi yaşanmıyor. Arkaya doğru yükselerek giden omuz çizgisi ve sportif tasarlanan arka cam sayesinde geri görüş özellike manevralarda biraz kısıtlı. Bu noktada başarılı geri görüş kamerası ve park sensörleri devreye girerek hayat kurtarıyor.

Geçelim aracın direksiyonuna, düşelim yollara... Benzinli motorlarda, CVT şanzımanlarda uzman olan markanın dizel motoru merak konusuydu. Haliyle test aracımızın en çok merak ettiğimiz noktası da dizel motoru. Test aracımızın kalbinde, Honda’nın yeni "Earth Dream Technology" felsefesinin bir ürünü olan 1.6 litrelik dizel bir motor bulunuyor. Earth Dreams Technology’nin ana amacı, sürüş keyfinden ödün vermeden çevreyi korumaktır. Bu konsept ışığında geliştirilen dizel motor, sessiz çalışma karakterinin yanında 119 gr/km emisyonu, 120 PS gücü ve 300 Nm tork değeri ile sürüş keyfi sunuyor. Sarsıntısız çalışma karakteri olan motorun şanzımanla uyumu gayet başarılı. Aracın ilk kalkışları ve ara hızlanmaları çok seri. Aracı optimum devirde kullanmak için, İstanbul gibi trafiği berbat bir şehirde sık vites değiştirmeniz gerekiyor. Vites topuzunun konumu ve debriyajın rahat yapısı sayesinde bu durum çok da can sıkıcı değil. Kadranda bulunan "shift up / down" vites değişim göstergesi de size gerekli uyarıları yapıyor. Daha önce Civic modellerinden de aşina olduğumuz ECON modu, CR-V’de de yerini almış. Direksiyonun solundaki yeşil butona bastığınızda devreye giren sistem, minimum yakıt tüketimi sağlamak adına gerekli teknik alt yapıyı sunuyor. Klima vb donanımları minimum tüketim olacak şekilde çalıştıran bu sistem, kadrandaki renkli uyarılar ile sizi ekonomik kullanmaya sevk ediyor. CR-V’nin O-lOO km/h hızlanması yaklaşık 11 saniye. 1536 kg’lık bir araç için başarılı olan bu değere karşılık, sakin kullanımlarda karma tüketimde 4,5 lt/100km gibi bir değere ulaşmanız da mümkün. CR-V’nin konforlu ve rahat bir kullanımı var. Bununla birlikte, selefine kıyasla iyileştirilmiş olan yalıtım sayesinde, yol ve rüzgar gürültüsünü daha az işitiyorsunuz. CR-V, ayakları yere sağlam basan bir araç. Aktif ve pasif güvenlik donanım listesi kabarık olan aracı çok çok ekstrem hareketler yapmadığınız sürece izinden ayırmanız mümkün değil. Yapısı itibariyle, bozuk yollarda ve ufak tefek kaçamaklarınızda CR-V sizi üzmüyor. Fakat niyetiniz biraz daha araziye inmek ise, dizel motorla birlikte sunulan 4x2 yerine, 2.0 benzinli motorlarla sunulan 4x4 versiyonları tercih etmeniz gerekiyor.

Sonuç: Yeni kasası ile CR-V, zaten kendi segmentine farklı bir renk, farklı bir soluk getirmişti. Dinamik görünümü ile hem ailelerin hem de gençlerin kalbini kazanan araç, model gamına son eklenen dizel motoru ile mükemmel kombinasyona ulaşmış oldu. Rakip markaların aksine, dizel motor alanına en son yönelen Honda, bu konudaki açığını büyük bir hızla kapattı, hatta çoğu rakibine sağlam bir gol attı. Düşük hacimde, yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi sunan motorun araçla uyumu başarılı. CR-V’yi kullanmak gerçekten çok rahat ve konforlu. Bu segmentte araç düşünenlerin karar vermeden önce muhakkak Honda CR-V’ye bir bakmalarını tavsiye ederim.

Kaynak: AutoTurkiye / Sayı:38 (Ocak 2014) - Dirim Selim Tan - www.autoturkiye.com

E-BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK, BİLGİLERİNİZİ GÜNCELLEMEK VEYA AYRILMAK İÇİN:

Honda Plaza Ayışığı    Altunizade, Kısıklı Caddesi No:17 - 34662 ÜSKÜDAR / İSTANBUL    Tel: 0216 559 0 559    Fax: 0216 559 0 505 ayisigi.honda@ayisigi.com.tr

© 2016 Ayışığı | ANASAYFA | Honda Türkiye Web Sitesi |