MEDYA

Yeni Civic HB 1.6 Lt. Dizel

Yine hassas bir otomobil testi ile karşı karşıyayız. "Hassaslığı nereden geliyor?” diyeceksiniz. Efendim konunun hassaslığı benim araca duyduğum sempatiden geliyor. Neden böyle bir sempati var? Efendim kendisi benim şu aralar kullandığım otomobilim olur...

Geçtiğimiz sayılarda da yazmış olduğum gibi 2009 model Honda Civic HB’imi pek sever, hatta onu değiştireceğim günden de korkardım. Dış tasarımını severim, iç mekanını severim, gece ışıkları yandığında dışarıdan görünüşünü severim, içine otururum, seyir haline geçerim, yine çok mutlu olurum vb. Kısaca, kendisi sevdiğim ve sürmekten keyif aldığım değerli bir otomobildir. Şimdi bu otomobilin yeni versiyonu ile karşı karşıya geldiğimde ister istemez duygularım da devreye giriyor. Çünkü otomobilim ile aramda hem sıkı fıkı bir ilişki hem de derin bir bağ var. O zaman neymiş? Durum hassasmış!

1.6 motor, 120 beygir ve tork 300 Nm!

Dizel olmasıyla dikkatleri üstüne çekiyor. Çünkü burada ilginç ve önemli bir nokta var; şöyle ki: herkes Civic’in dizel versiyonunu bekliyordu ama bekletilerin büyük bir kısmı sedan versiyonunda toplanıyordu. Yani bir dizel versiyon geliyorsa öncelik sedanda olmalıydı. Ne var ki önceliği hatchback kaptı. İş böyle olunca da HB dizelin beklenen satış rakamlarına ulaşamayacağına yönelik yorumlar yapılmaya başlandı. Peki, öyle mi?

Pek çok kişiye ilginç, bazı kişilere ise olağan gelebilir, HB dizelin satışları gayet iyi gidiyor. Test aracımı Honda Plaza Ayışığı’ndan almaya gittiğimde Gül Hanım ile bol bol sohbet etme imkanını buldum ve o esnada da satışlarının iyi gittiğini öğrendim. Zaten benim test aracını ayarlayabilmem de kolay olmamıştı, çünkü aracın testleri son derece yoğundu.

Elimde Yeni Civic HB’in broşürü... İlksayfasında şu yazıyor: "Bilinmeyene hiç cesaret etmemiş olsaydık, yeni bir yere nasıl varabilirdik?" Showroom’da yeni HB’lerin üzerinde gözümü gezdirir, Gül Hanım ile sohbet ederken ve yeni HB ile ilgili kendisinin duyduğu yorumları dinlerken bir ara ben de "Cesur olacaksın, risk alacaksın, yeni bir şeyler yapacaksın" diyorum. Babamın yıllardır bana söylediği bir söz vardır: "Kızım neden bu kadar çok riski seviyorsun anlamıyorum". Açıkçası hayatında çok risk almış biri değilim, ama kendimi bildim bileli, yapsam da yapmasam da, riskli olan içimdeki coşkuyu harekete geçiriyor. Çoğu zaman o riskli adledileni seçmiyorum belki ama içimden hep "keşke yapıp, nasıl olduğunu görseydim"geçiyor.

Fıstık yeşili Civic HB önümde duruyor. "Rengi nasıl buldunuz?" diyorlar. "Ben renk severim" diyorum. Heh heee... Fıstıkyeşili gerçekten canlı bir fıstık yeşili, yani öyle herkesin cüret edebileceği bir renk değil. Ama benim gibi olanların da çok rahat tercih edebilecekleri bir renk. Bir de bence yeni tasarıma yakışmış. Broşürü incelerken benim fıstık yeşili olarak algıladığım rengin kitapçıkta Yellow Topaz Metalic / Sarı olarak geçtiğini görüyorum. Beni bozmaz diye düşüyorum, bu hali ile de edinebilirim pekala. Meraklısı için diğer renkleri kısa isimleri ile yazıyorum: Bronz, Füme, Kırmızı, Beyaz, Siyah, Lacivert, Gümüş Gri.

Gelelim tasarıma... Ben Honda Civic HB severim. Yeni kasaları görünce de keyiflendim, rahatsız olmadım. Ne var ki... Ne var ki kendi 2009 model kasamı galiba daha çok seviyorum. İlk göz ağrısı mı dersiniz, alışkanlık mı, bilemiyorum. Benim için, benim mevcut kasamın yeri ayrı.

Ey okuyucu, test yazısı nasıl gidiyor? Her yanıyla "ben bir hatunun elinden çıktım!" diyor mu? Haydi biraz da teknik verilere gidelim.

Düşük devirlerde yüksek tork iddiası ile ortaya çıkıyorlar. Yakıt tüketimi teorik olarak 100 km’de ortalama 3.6 lt. Şehir içinde bu rakam doğal olarak artıryor. Gerçekçi olmak gerekirse siz bu değerlerin üzerine bir kaç puan daha ekleyin.

Araçta Start & Stop teknolojisi ile hem yakıt ekonomisi, hem de düşük emisyon sağlanıyor. Kokpit’te sol tarafınızda yer alan "Econ" fonksiyonu ile çevreci sürüş deneyimi ve yakıt ekonomisi vaadediliyor. Bu fonksiyon tuşa basılarak aktif hale getirilmişse, ışıklandırma sistemi ile size yol gösteriyor. Aracı ekonomik kullandığınızda kilometre göstergesinin yanında yer alan ambiyans aydınlatmaları maviden yeşile, yeşilden maviye dönerek size aracı nasıl kullandığınız hakkında bilgi veriyor. Nakkaştepe’den aşağıya inerken ışıklarımız maviden yeşile dönerken tatlı bir turkuaza dönüyor, benim de bu renkle çığlıklar atasım geliyor. Sizin de bildiğiniz gibi en ekonomik tüketimin rengi yeşil. Ani fren ve hızlanmalar sizin renginizi mavi yapıyor.

Takipçileri bilir, geçtiğimiz sene Honda’nın Yeni Civic HB’sini dizel versiyonu ile İstanbul Autoshow’da görmüştük. Daha o zaman dizel versiyonunun manuel şanzıman seçeneği ile geleceğini bize duyurmuşlardı. Sözlerinde durmuşlar, kullandığım araç mauel şanzımanı ile alıcılarının önünde arz-ı endam ediyor.

Şimdi herkesin affına sığınarak bir test köşesinden beklenmeyecek kadar düz yazacağım ve diyeceğim ki, benim arabam daha yağ gibi gidiyor ve yolu çok daha iyi kavrıyor. Eeeee kuzgun hikayesini biliyorsunuz değil mi? (Önemli bir başka parantez konusu: aracım benzinli, otomotik ve 1,8 motor)

Hımm Cruise control var dememe gerek var mı? Ama Hands-Free telefon sistemi var demeye gerek var.

Civic HB’lerde iki tip donanım var: Sport ve Confort. Test aracımda ise sport donanımı yer alıyor ve evet süsapsiyon sistemi de gayet sert.

Gelelim bir dezavantaja, üzücü ama gerçek: Dizelde maalesef otomotik şanzıman seçeneği yok diyeceğim. Evet, pek çok düz vites sever için bu durum sıkıntı yaratmasa da, özellikle İstanbul trafiği dikkate alındığında artık otomotik vites hayatı gerçekten kolaylaştıran bir seçenek.

Honda mühendisleri ses izalasyonu konusunda çok çalışmışlar, ve... Ve gayet başarılı olmuşlar. 

Kendi Honda’mda da pek memnun olduğum bu özellik, dizel motorda da olabildiğince sağlanmış. Yolun sesini de motorun sesini de kabinin içinde duymuyorsunuz.

HB’de 8 hava yastığı, ACE (farklı boyuttaki araçların çarpışması halinde dahi maksimum güvenlik sağlayan), Elektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi, ABS, Araç Denge Kontrol sistemi standart güvenlik donanımı içinde yer alıyor. Öte yandan Acil Durum Fren Desteği ile frene aniden basıldığında hız kontrol edilebiliyor.

İç mekan bence olabildiğince ferah ve bir önceki versiyonda olduğu gibi ergonomik. Ancak el freninin yolcu koltuğuna yakın konumlandırılmış olması hem düşündürücü, hem de kullanıma uygun değil. Benim test boyunca "alışılır, alışılır" diye düşündüğüm bu konuya ne kadar hızlı uyum sağlanabilir bilemiyorum.

Göstergeler daha renkli ve keyifli. Geri görüş kamerası siz vitesininizi geriye aldığınızda bilgi ekranınız monitöre dönüşerek size park kolaylığı sağlıyor. Şöför bölümünde sol tarafta yer alan aktif havalandırma bölümü bu versiyonda yolcu bölümüne de konulmuş.

Her ne kadar otomobilimi çok sevsem de, eşimin de, benim de hep fikir birliğinde olduğumuz eksi bir yönü vardır, o da görüş açısının darlığı. Sanki yeni Civic HB’de görüş açısı genişlemiş gibi. Aynalar için de benzer şeyi söylemek mümkün. Benim kullanmakta olduğum araçtan daha fazla görüş açısı sunuyor.

Oooo hatchback ile ilgili anlatacak daha bir çok şey var. Ama...

Ama bence siz bir de kendiniz test edin. Ayışığı’na gidin mesela. Benim testini yaptığım metalik sarıyı siz de test edin. Ama bundan önce işte Civic HB ve işte fiyatları:

1.4 benzinli Comfort modeli 48.900 TL’den başlarken, 1,6 dizel Comfort modeli 61.000 TL’den başlıyor.
1.4 benzinli Sport modeli ise 51.900 TL’den başlarken, 1,6 dizel Sport modeli ise 64.000 TL’den başlıyor.

Önümüzdeki sayıda görüşmek üzere...

Kaynak: AutoTurkiye / Sayı:30 (Mayıs 2013) - Ebru Salva Devecioğlu - www.autoturkiye.com

E-BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK, BİLGİLERİNİZİ GÜNCELLEMEK VEYA AYRILMAK İÇİN:

Honda Plaza Ayışığı    Altunizade, Kısıklı Caddesi No:17 - 34662 ÜSKÜDAR / İSTANBUL    Tel: 0216 559 0 559    Fax: 0216 559 0 505 ayisigi.honda@ayisigi.com.tr

© 2016 Ayışığı | ANASAYFA | Honda Türkiye Web Sitesi |